ФЭНДОМ

Logo threerings sm

Three Rings Design (ООО) - корпорация, разрабатывающая онлайн игры (в том числе Spiral Knights) с 30 Марта 2001 (основатели Daniel James и Michael Bayne). С 2011 (17 Ноября) является дочерней компанией Sega Sammy Holdings. Главный офис расположен по адресу 612 Howard Street, San Francisco, California (есть также дополнительные в Philadelphia, PA и Madison, WI) и насчитывает около 40 сотрудников. Дизайн офиса оформлен в виде подводной лодки и имеет множество деталей морской тематики.

За время своего существования разработчиками были созданы следующие игры:

  • Puzzle Pirates
  • Spiral Knights
  • Rise of Knights (отменена)
  • Bang! Howdy
  • Whirled
  • Doctor Who: Worlds in Time

Спустя несколько лет после того, как корпорация была приобретена SEGA, из неё начали уходить разработчики, что крайне негативно сказалось на дальнейшей судьбе некоторых её игр. Весной 2016 года SEGA распускает всех оставшихся работников Three Rings Design, отказываясь от компании в пользу более прибыльных проектов[1]. В апреле 2014 компанию покидает её сооснователь Daniel James, а в апреле 2015 начинает работу в корпорации Grey Havens, которая со временем приобретает у SEGA права на все первые игры, созданные в Three Rings.

Разработчики Spiral KnightsПравить

Ian McConville for Jordan Collie card

Персонажи разработчиков: Geordie, Nick, Cherub, Crazyoddbaa

Разработкой Spiral Knights занималась не вся корпорация, а лишь небольшая команда под управлением Nick Popovich (покинул проект в 2014 году). С полным списком всех задействованных в разработке и продвижении игры людей можно ознакомиться с помощью вкладки "About" в главном меню игры:

Nick Popovich Ведущий Дизайнер
Jordan Collie (Geordie) Дизайнер
Chris Lum (Crazyoddbaa) Дизайнер
Steve Butler Дизайнер
Mark Johnson (Curio) Ведущий Инженер
Andrzej Kapolka (Bifurcate) Ведущий Инженер
Ray Greenwell (Gyre-Of-Guile) Инженер
Sylvain Royer Инженер
Lars Harrison Инженер
Ian McConville (Cherub) Ведущий Художник
Cory Sponseller (Boswick) Художник
Shawn Parkhurst Художник
Joshua Gramse Художник
Ned Hugar Художник
Белым цветом отмечены разработчики, работающие с 2014 по 2016 год.
Остальные участники
Three Rings Design Production
Tom Schofield
Daniel James
Michael Bayne
Kim Boyd
SEGA Production
Chris Olson
Kim Rogers
Haruki Satomi
Музыка и Звуковые Эффекты
Harry Mack
Дополнительный Дизайн
Rob Shirai
Дополнительное проектирование и операции
Nathan Curtis
Jamie Doornbos
Matt Jensen
Greg Sutter
Дополнительный Арт
Rick Keagy
Sean Keeton
Сообщество (GM)
Morten Lauritsen
Jessica Nunn (Eurydice)
Deb Erskine
Kirsten Doescher

В игре персонажей разработчиков отличает ряд специфических визуальных черт и характеристик (как и персонажей GM). В их арсенале всегда имеется щит Dev Deadzone, украшенный тремя золотыми кольцами и схожий с тем, что изображён на их особенном значке престижа. Все персонажи разработчиков объединены в гильдию "Three Rings".

Jordan E Collie
Spiral Knights level editor

Редактор уровней

Jordan E Collie
Дизайнер, работавший над SK с марта 2010 по март 2016. Занимался устройством мира, строением уровней, сюжетом, созданием миссий и регулярных событий. Он также разрабатывал рецепты для крафта и таблицы выпадения вещей и появления монстров, исправлял ошибки, нанимал и тренировал новый персонал.
Подробнее
Game Designer

Collaborated with artists, designers, programmers, testers and community managers to develop and release new and evolving content for Spiral Knights from before release to years after launch.

Level & World Design

  • Developed static and randomly generated dungeons from concept to release.
  • Planned new town, questhub and dungeon content and how it fit into the world at large.

Quests & Narrative

  • Created new missions that were standalone, repeatable or part of a larger quest chain.
  • Ensured all new narratives and characters were in line with the lore of the world.

Monsters & Events

  • Collaborated with artists to design, balance and build new enemies.
  • Planned and designed annual events for the game world including custom monsters, levels, town state changes and event scripting.
  • Collaborated with artists to design and implement new event items, weapons, costumes and accessories.

Crafting & Random Drops

  • Designed crafting recipes for weapons, armor and accessories.
  • Developed random tables for traps, obstacles, monsters and loot.
  • Planned and implemented encounter and puzzle variation for randomized dungeons.

Testing & Release

  • Led public playtesting of new content.
  • Tracked and fixed bugs during testing and after new content was released.

Recruiting & Training

  • Worked with team leads, management and HR to plan and coordinate recruitment.
  • Trained and directed new hires.

Continued support of Spiral Knights and various design responsibilities on other projects using Unity.

Chris Lum
Chris Lum
Дизайнер, работавший над SK с марта 2011 по апрель 2014. В его обязанности входило проектировать, конструировать и декорировать различные уровни (от случайно генерируемых до арен с боссами). Он также помогал в написании сюжета и диалогов, создавал катсцены и трейлеры, прототипировал DLC Operation Crimson Hammer, создавал предметы, монстров и прочие системы, организовывал тестирования, собирал отзывы игроков, искал пути решения найденных проблем. Он также помогал в разработке классов для Lockdown и создавал карты для этого режима, а также большую часть карт в BlastNetwork.
С сентября 2016 работает над Slime Rancher в Monomi Park.
Подробнее
Game Designer
  • Responsible for designing, building, and decorating levels ranging from modular rooms for dynamically generated dungeons to narrative driven boss dungeons
  • Assisted in writing game lore and dialog
  • Created cutscenes and scripted sequences
  • Proposed, prototyped, and built Spiral Knights’ DLC “Operation Crimson Hammer”.
  • Helped to design the systems and classes for "Lockdown", a control point-style PvP mode.
  • Designed "Lockdown" PvP maps, most “BlastNetwork” maps (Bomberman-style PvP mode)
  • Worked on creating new items, monsters, and systems with other members of the team
  • Initiative to take on the extra jobs and responsibilities needed on a small team including: organizing player tests, gathering player feedback, proposing action items for iteration passes, and creating promotional trailers of gameplay and new content releases for social media.
Cory Sponseller
Cory Sponseller
Художник, проработавший над Spiral Knights с июля 2008 по июнь 2013.
Sean Keeton
Sean Keeton Sealed Sword

Модель Sealed Sword

Sean Keeton
Художник, работавший над игрой с января 2008 по ноябрь 2014. Создавал, текстурировал и анимировал модели.
Пример модели: sketchfab.com

Пример анимации: vimeo.com

Подробнее
Senior Artist (октябрь 2013 – ноябрь 2014)
  • Created 3D designs, animations, & game assets in Maya & 3ds Max.
  • Created 2D designs, animations, & game assets in Photoshop & Flash.

Artist (январь 2008 – март 2012)

  • Created 3D animations, designs, & game assets.
Ned Hugar
Ned Hugar
Художник SK и Rise of Knights, работавший в OOO с апреля 2011 по март 2016.
Steve Butler
Steve Butler
Дизайнер уровней, работающий под управлением Jordan E Collie в промежутке между сентябрём 2014 и мартом 2016. Занимался проектированием столкновений с AI, разработкой головоломок (уровней с различными переключателями, ключами, статуями и пр.), элементами сюжета, XML скриптом, созданием и руководством ежемесячных косметических предметов.
Разработка уровней
Ray Greenwell
Ray Greenwell
Программист, работавший с OOO (в том числе над SK) с марта 2002 по март 2016. С апреля 2016 работает с Grey Havens.
Mark Johnson
Mark Johnson
Ведущий программист, работавший с сентября 2005 по апрель 2016.
Andrzej Kapolka
Andrzej Kapolka
Программист, работавший с OOO (в том числе над SK) с октября 2004 по январь 2012.
Подробнее
Lead Engineer (Май 2007 - Январь 2012)

Led a small team of engineers from initial prototype, through a series of alpha and beta tests, to launch and various post-launch updates.

Developed underlying engine, Clyde, on top of existing Three Rings libraries and LWJGL (Java bindings for OpenGL, OpenAL, and input). Features included annotation-driven reflective object editing, parameterized configuration management, deep copying/comparison/hashing, version-resilient serialization to XML and binary formats, 2D system for world representation and gameplay, and 3D system for client display.

Graphics engine included configuration-driven material and compositing systems, post-processing effects, flexible particle system engine and editor, dynamic geometry and procedural animations, animated model instancing and attachments, scriptable actions, and scene management based on spatial hashing, among other features.

Gameplay engine included generalized geometry representation and full scene editor with generic systems for defining complex behaviors using configurable rules and triggers. Also included UDP-based networking system optimized for real-time movement and combat, inspired by first-person shooter engines and using reflective object delta encoding and adaptive time management.

Worked on all aspects of game, including items and inventory management, shops, trading, world representation and mapping, matchmaking, social systems such as guilds and friends, administrative and diagnostic tools, build and deployment systems, and content management tools.

Implemented peered server architecture hosted on Amazon EC2 (using RightScale management interface) for scalability. This included instancing systems to balance load between peers by hosting games and common areas on different servers, with players moving transparently between peers during gameplay.

Integrated with Steam platform, including game installation, logon using Steam authentication system, automatic in-game friendships based on Steam friends, microtransactions, achievements, voice chat, game invites, and cross-game trading. Integrated with Kongregate, including authentication, automatic friendship, microtransactions, and statistics.[2]

Shawn Parkhurst
Shawn Parkhurst
3D-художник. Разрабатывал модели и текстуры различных костюмов для рыцарей и скинов для оружия в период с июля 2013 по март 2016.
Подробнее
Artist

Designed and created various props, tilesets, weapons skins and player character costumes for Spiral Knights, a massively multiplayer online game. Prepared existing 3d art assets and particle effects for use in Unity as well as created new particle effects for an unannounced mobile strategy game. Provided art support for localization of an unannounced mobile strategy game.

Joshua Gramse
Joshua Gramse
3D-художник, аниматор, а также иллюстратор изображений рекламного характера. Работал с OOO (в том числе над SK) с марта 2011 по 2016.
Подробнее
Game Artist (2006 – 2011)

Created high-quality 3D and 2D character, environmental and promotional art and illustrations for five released titles and numerous titles in development.

Lead Artist, Senior Artist (2011 – 2016)
Lead art development and production for Puzzle Pirates, contributed art to Spiral Knights and several mobile game projects under development. Primary responsibilities included modeling, texturing, rigging, animation, managing the art pipeline, and defining and concepting all necessary art content. Secondary responsibilities included illustration and promotional art.

Jessica Nunn
Jessica Nunn
Game Master Eurydice
Karen Fursdon
Karen Fursdon
Game Master Hera

Вёдра с болтамиПравить

  1. Название корпорации является отсылкой к легендариуму Джона Р. Р. Толкина: к Трём Кольцам Власти, попавшим к эльфам.

ГалереяПравить

  • Chris Lum, Ian McConville, Cory Sponseller, Ray Greenwell, Nick Popovich, Mark Johnson, Jordan Collie (2012.08.06)
  • Ian McConville, Mark Johnson, Nick Popovich, Jordan Collie, Cory Sponseller, Chris Lum
  • Jordan Collie за просмотром оф. форума (2012.08.06)
  • Рабочее место Ian McConville, Nick Popovich и Cory Sponseller (2012.08.06)
  • Команда Three Rings Design в своём офисе
  • Команда Three Rings Design
  • Команда Three Rings Design
  • Daniel James — CEO и основатель компании

Полезные ссылкиПравить

ПримечанияПравить

  1. Сообщение о роспуске компании
  2. Из резюме программиста